Smarandache Miron Alexandru – Modernizarea infrastructurii rutiere a Bacăului, un pas mare spre civilizaţie
Intervenţie consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedinţă
Domnul Miron Alexandru Smarandache:
“Modernizarea infrastructurii rutiere a Bacăului, un pas mare spre civilizaţie”
Investiţiile în infrastructură sunt vitale pentru dezvoltarea României, iar actualul Guvern, în ciuda constrângerilor bugetare, dar mai ales autorităţile judeţene şi locale din judeţul Bacău, continuă să facă demersuri susţinute în acest sens. Există două exemple de dată recentă pe care vreau să le prezint cu acest prilej, respectiv inaugurarea a două poduri din judeţul Bacău, unul la ieşirea din municipiul Bacău spre Moineşti-Comăneşti-Dărmăneşti, iar celălalt în comuna Gârleni. Ambele poduri sunt amplasate în zone de trafic intens, iar până de curând interdicţiile privind greutatea maxim admisă au determinat costuri importante pentru toate firmele de transport cu autovehicule de mare tonaj. Cu toate că pot fi catalogate drept investiţii fireşti, cele două reuşite recente din Bacău reprezintă un exemplu de succes în ceea ce priveşte modul în care autorităţile judeţene şi locale au colaborat atât cu organismele europene, cât şi cu Guvernul.
Personal, am susţinut întotdeauna că un ales, cu atât mai mult cei din judeţe şi localităţi, trebuie să fie preocupat în primul rând de administraţie, şi abia apoi de politică. Pe această cale, ţin să salut eforturile depuse de Consiliul Judeţean şi de Primăria Bacău, în urma cărora infrastructura rutieră din judeţ a fost considerabil îmbunătăţită, iar de acest lucru beneficiază locuitorii acestei zone. De altfel, cele două investiţii amintite sunt un preambul la o altă lucrare de proporţii aflată în curs de realizare, cea mai importantă pentru judeţul Bacău după 1989, respectiv centura ocolitoare a municipiului Bacău, cu o lungime totală de aproximativ 30 kilometri, pentru care procedura de licitaţie s-a încheiat cu puţin timp în urmă. Şoseaua de centură a Bacăului va fi construită la standard de autostradă, urmând ca pe viitor să fie parte a autostrăzii spre nordul ţării, un segment al Coridorului 9 paneuropean. Nu în ultimul rând, susţin proiectele Consiliului Judeţean Bacău de a atrage surse de finanţare şi pentru alte investiţii, cum ar fi şoseaua Livezi-Berzunţi-Cernu, dar şi pentru podul de la Oituz, care face legătura între estul şi vestul ţării. Este vorba de o investiţie esenţială, deoarece şi pe acest pod, ca şi în cazul celui de la Gârleni de până acum câteva zile, există restricţii privind circulaţia vehiculelor de mare tonaj, fapt care îngreunează în mod vădit activitatea economică din regiune.
Cu alte cuvinte, zona Moldovei, pe nedrept uitată ani de zile, îşi revine încet-încet din punct de vedere economic, iar modernizarea infrastructurii de transport este o dovadă clară că se pot face lucruri bune dacă există preocupare şi bună-intenţie. Sper ca judeţul Bacău să se dezvolte şi mai susţinut în viitor, iar eu personal voi face tot ce depinde de mine pentru ca locuitorii de aici, şi implicit din colegiul pe care-l reprezint în Parlament, să trăiască mai bine, să se bucure de servicii de calitate şi să poată avea o viaţă mai uşoară.