Ianuarie-martie 2022 – perioada plină de inițiative în cadrul proiectului T.A.C.T

În perioada ianuarie – martie, s-a finalizat selecția participanților la prima serii din cadrul liceul Teoretic Spiru Haret din Moinești și celei de-a doua serie din cadrul liceului Tehnologic Jacques M. Elias din Sascut. Tot acum au fost continuate workshopurile de formare din cadrul seriei a doua din cadrul Școlii Gimnaziale Ștefan cel Mare din Zemeș.

Mediul online – sursă de inspirație inepuizabilă pentru dezvoltarea de metode digitale de facilitare

Din cauza restricțiilor impuse de pandemie, unele sesiuni s-au desfășurat online dar această provocare a fost transformat în succes de către facilitatori TACT prin utilizarea metodelor online de facilitare precum menti, kahoot, energizere adaptate la mediul online. Teme precum comunicare asertivă, lucrul în echipă, ablități de comunicare, public speaking (pe partea de abilități soft) și bullyng și cyberbullyng, fake news, discriminare (pe partea de educație media) au fost facilitate într-un mod interactiv și creativ prin utilizarea instrumentelor disponibile online.

În timpul proiectului, tinerii au participat la câte 7 întâlniri în care am lucrat pe diverse teme, cum ar fi comunicarea, lucrul in echipa, cum să vorbești în public, cum să gestionezi emoțiile. Tinerii au considerat întâlnirile foarte utile, multi spunând ca au deprins abilități importante pentru viata. Deasemenea, un mare câstig al proiectului este faptul că le-a deschis tinerilor apetitul pentru voluntariat și implicare civică, o parte dintre ei înscriindu-se în alte proiecte implementate de către ongurile băcăuane. Alina Mirt, facilitator TACT

Advocacy by design – Training de dezvoltare Comunitară

16 tineri, 8 profesori, 3 facilitatori și obiectivul de a învăța cum se poate mobiliza o comunitate pentru a transforma problemele în soluții pentru tineri cu sprijinul autorităților locale. Acesta este, pe scurt, descrierea trainingului de Dezvoltare Comunitară, organizat în perioada 24-27 februarie, la Slănic-Moldova, de Asociația Romanian Youth Movement for Democracy (RYMD), în cadrul proiectul TACT – Tineri Activi pentru Comunitate. Participanții sunt reprezentanții celor 4 comunități din județul Bacău – Moinești, Sascut, Sănduleni și Zemeș – unde echipa RYMD lucrează deja de un an, cu scopul de a dezvolta gândirea critică și competențele civice ale tinerilor cu obiectivul de a-i transforma în cetățeni care-și cunosc drepturile și care se implică în dezvoltarea comunității lor.

Participanții au învățat, prin metode non-formale, ce este o campanie de advocacy, care sunt competențele necesare pentru a o organiza și ce instrumente de influențare a deciziei publice pot să utilizeze (precum masa rotundă, petiția sau utilizarea Legii 544/2001 privind transparența informațiilor publice).

Elevi și profesori = echipa, o sintagma care trebuie să devină realitate în sistemul educațional din România pentru a putea realiza o schimbare.

A fost foarte interesant să lucrăm alaturi de tineri și profesori în demersul lor de a identifica și dezvolta  un plan de rezolvare a unei problemei de interes din comunitatea. Elevi și profesori care lucrează în echipa pentru binele comunității. Elevi și profesori înseamnă echipă, o sintagmă care trebuie să devină realitate în sistemul educațional din România pentru a putea realiza o schimbare. Marian Damo, maanger de proiect

,,Proiect derulat de Asociația Romanian Youth Movement for Democracy, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechteinstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org”
Media
No rating yet

Comments are closed.