Intrebarea saptamanii

Sunteți de acord cu decizia Executivului de a aproba proiectul de hotărâre care reglementează ca prețurile serviciilor de transport să rămână neschimbate, chiar dacă TVA-ul s-a diminuat de la 24 la 20%?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...

Arhiva intrebarilor de pe www.bacaulactiv.ro din anul 2015

  • Saptamana 17.03.2016 - 06.04.2016
  • Saptamana 09.03.2016 - 17.03.2016
  • Saptamana 01.03.2016 - 09.03.2016
  • Saptamana 16.02.2016 - 01.03.2016
  • Saptamana 02.02.2016 - 16.02.2016
  • Saptamana 12.01.2016 - 02.02.2016

Credeți că noua conducere a Bacăului va rezolva vreo problemă dintre cele cu care se confruntă comunitatea băcăuană?

  • Nu, la cum arată orașul acum, nu se va schimba nimic. (80%, 20 Voturi)
  • Altă sugestie (aşteptăm părerile voastre pe pagina de Facebook) (16%, 4 Voturi)
  • Da, am toată încrederea că până la alegeri Bacăul va deveni un oraș așa cum și-l doresc cetățenii. (4%, 1 Voturi)

Numarul de votanti: 25

Loading ... Loading ...

Prin întrebarea adresată în ultimele săptămâni, am dorit să aflăm dacă sunteți de părere că noua conducere a Bacăului, fomată din primarul Ilie Bîrzu, alături viceprimarii Raluca Năstase și Radu Ababei, va fi capabilă să rezolve vreo problemă a comunității băcăuane.

Din cei 25 de respondenți, majoritatea de 80% (20 de voturi) consideră că orașul nu se va schimba, ci va rămâne la fel: dezorganizat cu multe proiecte neterminate. Numai o persoană a fost de părere că situația Bacăului se va îmbunătăți.

Credeți că este potrivită distribuirea sumelor alocate prin Programul anual al finanțărilor pentru activități non-profit prin Legea 350/2005 (sport – 5.700.000 de lei, culte – 1.900.000, cultură – 1.300.000, social – 500.000, tineret – 300.000, educaţie şi mediu – 231.250)?

  • Nu, pe lângă faptul că fondurile alocate sunt insuficiente pentru domeniile social, tineret, educație și mediu, sunt și disproporționate, diferențele dintre ele fiind ilogic de mari. (88%, 14 Voturi)
  • Da, sumele alocate sunt suficiente pentru nevoile comunității băcăuane. (13%, 2 Voturi)
  • Altă sugestie (aşteptăm părerile voastre pe pagina de Facebook) (0%, 0 Voturi)

Numarul de votanti: 16

Loading ... Loading ...

Consiliul Local a făcut public Programul anual al finanțărilor pentru activități non-profit prin Legea 350/2005. Anul acesta fondurile vor fi împărțile în felul următor: 5.700.000 de lei pentru domeniul sport, 1.900.000 pentru culte, 1.300.000 pentru cultură, 500.000 pentru social, 300.000 pentru tineret, 231.250 pentru educație și mediu.

Săptămâna trecută am dorit să aflăm dacă vi se pare potrivită această alocare. Din totalul celor 16 respondenți, 14 au fost de părere că împărțirea fondurilor nu este adecvată, diferențele dintre sumele alocate domeniilor fiind ilogic de mari. Numai 2 dintre votanți au considerat că sumele alocate sunt suficiente pentru nevoile comunității băcăuane.

Care credeţi că este motivul pentru care consilierii locali şi judeţeni nu îşi publică raportul de activitate conform legii?

  • Nu au nimic de povestit oamenilor care i-au ales (55%, 6 Voturi)
  • Sunt prea ocupaţi să rezolve problemele sesizate de cetăţeni (18%, 2 Voturi)
  • Nu cunosc legislaţia care îi obligă să îl publice (mai precis art. 52 al Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice obligă aleşii „să prezinte un raport anual de activitate, care va fi făcut public p (18%, 2 Voturi)
  • Altă sugestie (aşteptăm părerile voastre pe pagina de Facebook) (9%, 1 Voturi)
  • Sunt plecaţi în campanie (0%, 0 Voturi)

Numarul de votanti: 11

Loading ... Loading ...

Unul dintre aspectele sesizate în cadrul Raportului de monitorizare a activităţii aleşilor băcăuani din anul 2015 a fost faptul că foarte puţini consilieri băcăuani îndeplinesc criteriile minime de transparenţă, publicând, anual, un raport de activitate. La acest capitol se pare că stau bine numai 4 din cei 56 de consilieri băcăuani, Ana Marchiş, Carmen Dima, Vasile Cautiş şi Cezar Olteanu, toți patru aleși județeni, rapoartele lor de activitate fiind publicate pe site-ul Consiliului Judeţean Bacău.

Astfel, am dorit să aflăm care credeți că este motivul pentru care consilierii nu își publică raportul de activitate conform legii. Din cei 11 respondenți, 6 sunt de părere că nu au ce povesti, 2 că sunt prea ocupați să rezolve problemele cetățenilor, iar 2 că nu cunosc Legea 215/2001 a administrației publice care obligă aleșii „să prezinte un raport anual de activitate, care va fi făcut public”.

Credeţi că renunţarea la mandat, înainte de încetarea de drept, a aleşilor noştri din Consiliul Local Bacău reprezintă o decizie înţeleaptă și în interesul cetățenilor?

  • Nu, reprezentarea cetăţenilor primează în faţa intereselor lor pe plan politic (88%, 15 Voturi)
  • Da, interesul lor politic scuză decizia de a-şi da demisia (12%, 2 Voturi)
  • Altă sugestie (aşteptăm părerile voastre pe pagina de Facebook) (0%, 0 Voturi)

Numarul de votanti: 17

Loading ... Loading ...

Anul trecut, 4 consilieri locali au renunţat la mandatul din CL: Zvetlana Zaharia, George Bogatu (PSD) şi Cristinel Manolache (UNPR) şi-au dat demisia, iar Dragoş Ştefan (UNPR) a fost demis din CL, fiindu-i retras sprijinul din partea partidului. În săptămânile ce au trecut, am dorit să aflăm dacă sunteţi de părere că renunţarea la mandat, înainte de a se termina de drept, a aleşilor noştri din Consiliul Local Bacău, a fost o decizie înţeleaptă şi în interesul cetăţenilor.

Din totalul celor 17 respondenţi, 15 consideră că nu a fost o idee bună şi că nevoile cetăţenilor primează în faţa intereselor lor politice. Numai doi cetăţeni cred că demisia le poate fi scuzată, dacă aceasta a survenit în urma aranjamentelor politice.

Cum vi se pare noua locaţie a sediului Direcţiei de Impozite şi Taxe Bacău (clădirea de birouri din fosta curte a ziarului Steagul roșu, unde funcționează două restaurante, de pe Strada Vasile Alecsandri)?

  • Total deplasată, având în vedere că se află în proximitatea a două licee şi a două restaurante zona respectivă va fi şi mai aglomerată (48%, 10 Voturi)
  • Nepotrivită, şi aşa circulaţia este îngreunată, cu noul aflux de oameni zona va fi suprapopulata (24%, 5 Voturi)
  • Foarte bună, este un loc spaţios, capabil să îndeplinească nevoile angajaţilor şi ale cetăţenilor care îşi vor plăti taxele (10%, 2 Voturi)
  • Bună, DIT nu va întâmpina probleme în desfăşurarea activităţii sale (5%, 1 Voturi)
  • OK, însă Primăria ar fi putut lua în calcul şi alte zone mai liniştite din punct de vedere al traficului (5%, 1 Voturi)
  • Nu ştiu, nu răspund (5%, 1 Voturi)
  • Altă sugestie (aşteptăm părerile voastre pe pagina de Facebook) (5%, 1 Voturi)

Numarul de votanti: 21

Loading ... Loading ...

De curând, cetăţenii oraşului au aflat unde îşi vor achita dările la stat. Primăria Bacău a ales noua locaţie a Direcţiei de Taxe şi Impozite Locale: clădirea de birouri din fosta curte a ziarului Steagul roșu, unde funcționează două restaurante, de pe strada cu sens unic, Vasile Alecsandri. Având în vedere faptul că această decizie va afecta vieţile multora dintre noi, în aceste săptămâni am dorit să aflăm cum vi se pare această decizie.

Din cei 21 de votanţi, aproape jumătate (48%) sunt de părere că locaţia aleasă, din apropierea a două licee şi a două restaurante nu este deloc inspirată, zona urmând să devină şi mai aglomerată. 24% consideră că alegerea a fost una nepotrivită deoarece traficul va fi îngreunat, iar zona suprapopulată. Numai 10% dintre respondenţi cred că locaţia este foarte bună, spaţioasă, capabilă să îndeplinească nevoile celor care îl vor utiliza. În proporţii egale, de 5%, sunt de părere că alegerea Primăriei este una „bună” şi, respectiv, „OK”, cu o singură observaţie: s-ar fi putut lua în calcul şi alte zone mai liniştite din punct de vedere al traficului.

Sunteţi de părere că administraţia locală va ţine cont de opiniile exprimate de cetățeni asupra bugetului local pe anul 2016?

  • Nu, oricum nu le pasă; au supus consultării publice bugetul doar „de formă” (64%, 21 Voturi)
  • Poate, depinde cum vor fi trase „pârghiile” politice, întrucât se apropie alegerile locale (33%, 11 Voturi)
  • Da, întrucât sunt idei de investiţii fezabile, care ar aduce îmbunătăţiri oraşului nostru (3%, 1 Voturi)
  • Nu ştiu, nu mă interesează (0%, 0 Voturi)
  • Altă sugestie (aşteptăm părerile voastre pe pagina de Facebook) (0%, 0 Voturi)

Numarul de votanti: 33

Loading ... Loading ...

În săptămânile ce au trecut, am dorit să aflăm părerea voastră cu privire la disponibilitatea administraţiei locale de a ţine cont de opiniile cetăţenilor exprimate în cadrul consultării publice „Tu faci bugetul Bacăului pe 2016!”. Din cei 33 de respondenţi, majoritatea de 64% (21 de voturi) au răspuns „nu”, considerând că propunerea de buget a fost publicată pe site-ul Primăriei doar de formă. 33% (11 voturi) au răspuns „poate”, deoarece se apropie alegerile locale urmând a ieşi la iveală anumite interese politice. Doar o singură persoană, reprezentând 3% din totalul voturilor, a considerat că Primăria va ţine cont de sugestiile cetăţenilor.

Din păcate, majoritatea cetățenilor au dreptate: deși am depus obsevațiile primite la registratură și pe email Primăriei Bacău, nici până astăzi nu am primit un răspuns din partea acesteia. Am solicitat, din nou, Primăriei să ne transmită un comunicat oficial cu privire la situația cerințelor cetățenilor rezultate în urma dezbaterii noastre.

Vezi arhiva întrebărilor din anul 2014
Vezi arhiva întrebărilor din anul 2015