cl-bacau-2016-5Astăzi, începând cu ora 10.00, a avut loc şedinţa extraordinară a Consiliului Local Bacău. Cu 17 consilieri prezenţi, şedinţa şi-a început lucrările. Lucru important de menţionat cu privire la numărul celor care au fost aleşi pentru a ne reprezenta interesele: la începutul anului trecut, se aflau în funcţie 23 de consilieri, pentru a ajunge, la nici măcar un an distanţă, la doar 19. Primii demisionari au fost consilierii PSD, Zvetlana Zaharia şi George Bogatu, care s-au scuzat în faţa cetăţenilor, spunând că nu există comunicare între PNL şi restul partidelor din CL. Nu departe de acest model a fost şi consilierul UNPR, Cristinel Manolache, care a demisionat invocând motivul proastei administrări a PNL şi al lipsei de interes în ceea ce priveşte rezolvarea problemelor de comunicare. UNPR-ul a mai rămas fără un consilier întrucât partidul i-a retras sprijinul lui Dragoş Ştefan, după ce acesta a trecut la ALDE. Sesizând acest fapt, prefectul a emis un ordin prin care a impus demiterea acestuia din funcţie, locul rămânând vacant. Astfel, din cauze politice și strategii electorale care pun interesele cetățenilor pe ultimul loc, băcăuanii au rămas pe final de mandat reprezentați doar de 19 consilieri, față de 23 care şi-au început mandatul.

Consilierii au discutat pe marginea modului în care micile afaceri din centrul Bacăului, care îşi desfăşoară activitatea în clădiri cu risc seismic de grad I: vor putea să facă acest lucru în continuare, întrunind condiţiile legale.

În expunerea de motive a proiectului, se precizezează că legea interzice „organizarea şi desfăşurarea de activităţi temporare sau permanente în spaţiile expertizate cu risc seismic care implică aglomerări de persoane, până la finalizarea lucrărilor de intervenţie realizate în scopul creşterii nivelului de siguranţă la acţiuni seismice a construcţiei”. Totodată, este definită încăperea cu aglomerări de persoane drept spaţiul în care se pot afla simultan 50 de persoane, fiecăreia dintre acestea revenindu-i o arie de pardoseală mai mică de 4 m2. Utilizându-se de aceste aspecte, angajaţii Primăriei Bacău au formulat o „portiţă” pentru cei care sunt vizaţi de lege: să nu aibă în spaţiile pe care le deţin mai mult de 50 de persoane, depunând la sediul Primăriei o declaraţie pe proprie răspundere care să specifice acest fapt.

cl-bacau-2016-3La iniţiativa consilierului UNPR, Paul Timofte, şeful Poliţiei Locale a Municipiului Bacău, Relu Mardare, a sesizat o lacună care s-a strecurat în regulamentul întocmit de Primărie, conform căruia Poliţia Locală va trebui să retragă autorizaţiile de funcţionare celor care nu depun declaraţia pe proprie răspundere în termenul de 30 de zile stabilit. Poliţia Locală nu poate să facă acest lucru, întrucât nu stă în atribuţiile instituţiei şi nu eliberează autorizaţii de funcţionare.

Viceprimarul Ilie Bîrzu a venit cu propunerea ca retragerea autorizaţiei de funcţionare să cadă în sarcina Primăriei, proiectul fiind aprobat în unanimitate.

Lipsa de interes pentru cetăţeni pe toate planurile: şi în felul în care sunt utilizaţi banii noştri şi în modul în care suntem reprezentaţi de aleşii noştri în Consiliul Local

După cum am menţionat la începutul articolului, anul trecut, se aflau în funcţie 23 de consilieri. Pe parcurs, s-a văzut lipsa de interes pentru rezolvarea problemelor comunităţii, membrii CL demisionând într-un număr mare raportat la felul în care este condus oraşul. Aşadar, după Zvetlana Zaharia, George Bogatu (ambii PSD) și Cristinel Manolache (UNPR), a venit rândul lui Dragoş Ştefan (fost UNPR, actualmente ALDE). Acesta a fost demis în urma ordinului prefectului prin care s-a constatat încetarea mandatului, ca urmare a pierderii calităţii de membru al partidului pe listele căruia a fost ales. Proiectul de hotărâre a fost votat în unanimitate, cu precizarea viceprimarului Radu Ababei că, exact acum când Dragoş Ştefan „s-a retras din Consiliul Local”, creşa de la Letea va fi inaugurată pe 8 martie, urmând ca, până în iunie, o altă creşă să fie dată în folosinţă, de pe strada Alecu Russo. După murmurul din sală, se pare că ironia a fost gustată de cei prezenţi, făcând trimitere la faptul că Ştefan Dragoş a solicitat, în nenumărate rânduri, construirea de creşe pentru copiii din municipiu.

Consilierea juridică pentru procesele Teatrului Municipal Bacovia – subiect ce va fi discutat vineri, la o nouă şedinţă extraordinară

Consilierul PNL, Isabela Adam, a ridicat problema necesităţii consilierii juridice pentru procesele pe care sunt pe rol la Tribunalul Bacău în care este implicat Teatrul Muncipal Bacovia, întrucât managerul instituţiei, Anca Sigartău, s-a obligat ca după aprobarea bugetului să plătească sumele cerute de către cei păgubiţi (cel mai recent exemplu este reprezentat de facturile în valoare de aproximativ 600.000 de lei pe care Teatrul le va achita Asociaţiei Muze Colorate).

Viceprimarul Radu Ababei a precizat că cererile prin care Teartrul a solicitat reprezentare juridică sunt în atenţia Primăriei şi că toate aceste aspecte vor fi discutate vineri, când Consiliul Local se va întruni pentru o nouă şedinţă extraordinară.

Media
No rating yet

Autorul articolului

Articole asemănătoare

Fără comentarii

Poți publica primul comentariu la acest articol.

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.