Luni, 4 mai, de la ora 12, la Centrul de Afaceri și Expoziții a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Local Bacău ce ar fi trebuit să aibă loc în data de 30 aprilie, însă a fost amânată din cauza grevei administraţiei locale. Deşi ordinea de zi a fost una bogată, doar la câteva proiecte de hotărâre au existat „intervenții” din partea consilierilor. Totodată, toate proiectele de hotărâre au fost aprobate, cu excepția punctul 8 referitor la aprobarea majorării capitalului social la S.C. „ Centrul de Afaceri si Expozitional Bacau” S.A., retras de către inițiatori din cauza lipsei „referatului de necesitate”.

Unul dintre cele mai așteptate momente – cel al prezentării raportului de activitate al primarului municipiului Bacău, Romeo Stavarache, pe anul 2014 – a fost evitat de conducerea primăriei.

Încheierea unor contracte de reprezentare juridică în vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii Clubului Sportiv Ştiinţa şi problema toaletelor publice ale oraşului – vizate în „observaţiile” consilierilor

11198819_1577582205824883_1358949704_nÎn descrierea proiectului privind aprobarea încheierii unor contracte de consultanţă, asistenţă şi reprezentare juridică pentru anul 2015 din cadrul Clubului Sportiv Ştiinţa Municipal Bacău, viceprimarul Radu Ababei a informat publicul prezent cu privire la faptul că „necesitatea de a rezolva problemele litigioase apărute” este una mare şi „dacă nu suntem serioşi în instanţă şi nu avem avocaţi foarte buni, avem şanse să pierdem”, în condiţiile în care „interesul municipiului este acela de a nu mai pierde bani”. Dragoş Ştefan a fost interesat să afle ce probleme litigioase au apărut, solicitând o justificare concretă a cheltuirii a 15000 de lei. Radu Ababei a ţinut să ofere lămuriri: „Este vorba de contractele jucătoarelor de handbal care au avut nişte contracte făcute în paralel, iar instanţa le-a interpretat ca fiind două contracte care realizează împreună o sumă şi nu un singur contract la jumătate de sumă. Dacă nu avem nişte avocaţi care să demonstreze că valoarea reală a contractului este cea pusă de noi, va trebui să dăm despăgubiri pe nişte contracte care nu au fost reale”. Consilierii UNPR au susţinut că sunt familiarizaţi cu situaţia jucătoarelor, precizând că acestea nu şi-au primit salariile stipulate în contract, fapt pentru care au fost nevoite să dea în judecată Primăria. În pofida acestor observații, proiectul de hotărâre a fost aprobat, cu 14 voturi „pentru”, exprimându-se împotrivă consilierii UNPR, PP-DD, PSD și cel independent.

La proiectul de hotărâre privind închirierea prin licitaţie publică deschisă a unor bunuri imobile aflate în proprietatea publică a municipiului Bacău, Ştefan Dragoş s-a bucurat că executivul a ajuns la concluzia de a închiria aceste toalete publice la un an de la atragerea atenției asupra problemei, solicitând Primăriei şă îşi ceară scuze băcăuanilor care „nu au putut beneficia de aceste servicii gratuite” pentru „încăpăţânarea şi nepricerepea de a ţine blocate trei toalete timp de un an de zile”. Vasile Tescaru a replicat ca scuzele ar trebui să fie oferite de către consilier, întrucât Primăria a respectat legea, neputând „să facă angajări la vremea respectivă” pentru mentenanţa toaletelor.

Raportul primarului privind starea economică, socială și de mediu a municipiului Bacau pe anul 2014 nu a fost prezentat public, deşi consilierii l-au avut „la mapă”

11186340_1577582145824889_1057880354_n

Observând faptul că raportul primarului nu a fost nici măcar menţionat, consilierii UNPR s-au sesizat şi au început să pună întrebări cu privire la acesta. Cristinel Manolache s-a arătat extrem de nemulţumit de lipsa de transparenţă asupra informării cetăţenilor cu privire la utilizarea banilor de la bugetul local. Totodată, a ridicat, din nou, problema finalizării investiţiilor de la Spitalul Municipal şi a lucrărilor de pe strada Milcov. Executivul a lăsat impresia că rămâne indiferent la încercările consilierilor de a obţine informaţii, precizând că „dacă o să îi fie adresate aceleaşi întrebări, va fi făcut un răspuns care va fi oferit de fiecare dată”. Vasile Tescaru a mai precizat că  situaţia lucrărilor de pe strada Milcov este din cauza constructorului, care „nu a putut respecta caietul de sarcini şi a cerut să se retragă din constract”. La finalul şedinţei, Laurenţiu Novac a ţinut să ofere o îndrumare spre un „dialog constructiv asupra găsirii de soluţii” între „putere şi opoziţie”, „cu argumente, fără a ne învârti în jurul cozii”, opinie care a fost catalogată de colegii UNPR drept o „salată de discuţii”.

Autorul articolului

Articole asemănătoare

One Response Comment

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.