Se poate mai bine pentru… începerea lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Bacău
Știm cu toții că Bacăul reprezintă un important nod rutier la nivel european prin intermediul drumului care traversează Europa de la nord la sud, legând Marea Baltică de Marea Egee (E85). Datorită acestei calității de nod rutier, orașul nostru este tranzitat zilnic de sute sau mii de autovehicule de transport de mare tonaj ceea ce a dus la degradarea drumurilor în unele sectoare ale Bacăului. Ceea ce pare să reprezinte un atu al poziție geografice, această calitate de nod rutier, dacă nu este completată cu o infrastructură rutieră pe măsură se poate transforma într-un dezavantaj și într-o sursă de poluare și de stres pentru participanții la trafic.
Astfel, se simte din ce în ce mai mult nevoia de construire a centurii ocolitoare care ar rezolva problema decongestionării traficului și ar duce la scăderea poluării din orașul nostru.
Avem contractul semnat, dar lucrările la centura ocolitoare sunt în stand- by
După doi ani de discuții desfăşurate atât la nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) cât şi la Curtea de Apel Bucureşti, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat, pe 1 aprilie 2015, contractul de realizare a celor 30 de kilometri din centura Bacău, acesta fiind atribuit firmei turce Eko Insaat Ve Tic, aflată la prima sa lucrare în România. Prin decizia invocată, s-ar putea spune că băcăuanii pot respira mai ușor, la propriu vorbind, deoarece hotărârea ar soluționa și o problema ecologică a comunității noastre, prin scăderea numărului de emisii poluante ale motoarelor autovehiculelor.
După ce au trecut aplauzele furtunoase pentru semnarea contractului de către autoritățile locale, locuitorii orașului așteaptă în continuare să audă zgomotul șantierelor, însă în zonă e liniște. Au trecut mai bine de două luni de când ar fi trebuit să înceapă lucrările, însă, așa cum am fost obișnuți, la noi mai întâi se deschide șampania, se taie panglicile și abia apoi, dacă avem noroc, băgăm excavatoarele în funcțiune.
Importanța construirii centurii este primordială pentru municipiul Bacău. Din punct de vedere social, aceasta ar reduce numărul accidentelor rutiere și gravitatea lor. De asemenea, va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viață ale băcăuanilor, care visează la dimineți fără ambuteiaje în trafic și cu trasee libere pentru bicicliști. În ceea ce privește aspectul economic, construirea variantei ocolitoare ar duce la economisirea banilor alocați pentru repararea drumurilor din unele sectoare ale orașului. Tranzitarea Bacăului de către tiruri de mare tonaj își lasă amprenta asupra drumurilor și așa precare pe care le avem, în mod special pe timp de vară când mercurul termometrului arată temperaturi tot mai mari.
Să sperăm că data semnării contractului nu va rămâne doar una simbolică și că în curând vom avea centura ocolitoare a orașului, ceea ce va reprezenta și un pas în plus pe drumul lung al realizării pistelor pentru bicicliști. Astăzi spunem că se poate mai bine pentru… respectarea promisiunilor făcute și a termenelor limită propuse băcăuanilor de către autoritățile locale!
Sursa foto:
Astept cu nerabdare, am apartament pe str, Chimiei, cu vedere la strada, poluare si zgomot ma maxim.Sa nu mai zic cum miroase cand trec TIR-uri cu porci sau vaci. Si daca nu treci pe la semafor si alegi trecerea de pietoni ( cea de langa Selena) stai mult si bine!
Soseaua ocolitoare stiu ca trece pe la est de orasul Bacau, Dar avand in vedere ca este in proiect si autostrada Brasov – Bacau ar trebui ca soseaua de centura sa aiba minim patru benzi de circulatie pe sens si sa fie un inel complet in jurul Bacaului legand astfel si drumurile principale in si dinspre Onesti, Moinesti, Neamt si Suceava precum si zona industriala Nord-Vest a Bacaului.