Proiectele candidaților la Primăria municipiului Bacău. Ce propun aspiranții la funcția de primar pentru dezvoltarea infrastructurii urbane?

template-proiecte6Au trecut deja aproape trei săptămâni din campania electorală, timp în care candidații au scos la înaintare planuri și proiecte mai mult sau mai puțin realiste. Pentru a face alegerea cea mai bună posibilă, vă recomandăm să analizați cu atenție avalanșa de idei a unora sau absența imaginației în cazul altora.
Au trecut deja aproape trei săptămâni din campania electorală, timp în care candidații au scos la înaintare planuri și proiecte mai mult sau mai puțin realiste. Pentru a face alegerea cea mai bună posibilă, vă recomandăm să analizați cu atenție avalanșa de idei a unora sau absența imaginației în cazul altora. Începând de astăzi, până la încheierea perioadei campaniei, vă vom prezenta propunerile candidaților pentru toate domeniile care ne influențează viața în comunitatea noastră: Economie și locuri de muncă, Infrastructură și urbanism, Educație, Cultură, Sănătate, Mediu, siguranță și protecția animalelor, Sport și Transparență decizională. Pe lângă acestea, vom încerca să extragem din informațiile prezentate de candidați în spațiul public viziunea pe termen lung a acestora pentru dezvoltarea municipiului pe care își doresc să îl conducă în următorii patru ani.
Informațiile prezentate au fost extrase din programele afișate pe paginile de internet oficiale, rețelele de socializare, participarea la emisiuni și dezbateri TV, interviuri și din materialele de promovare distribuite. Am eliminat (sperăm că în mare parte) acele promisiuni mult prea generale (de tipul “Îmi propun să creez locuri de muncă pentru tineri”) care nu demonstrează faptul că respectivul candidat chiar s-a gândit și cum ar putea face vreodată acea politică. În cazul în care observați că anumite proiecte ne-au scăpat, trimiteți-ne link-ul și le vom include de îndată

Ce propun candidații pentru dezvoltarea infrastructurii urbane a municipiului Bacău?

Dacă ar fi să ne luăm după promisiunile celor 9 candidați la Primăria Bacău din acest an, în viitorul apropiat avem mari șanse să ne deplasăm în siguranță prin oraș pe pistele pentru biciclete, să beneficiem de un Centru Civic pietonal sau ca orașul să fie împânzit de parcări sub sau supraterane. Mai exact, dintre cei nouă candidați, patru și-au asumat construirea pistelor pentru biciclete, trei au promis închiderea circulației pe anumite tronsoane centrale și transformarea acestora în zone pietonale, iar cinci au menționat printre prioritățile lor construirea de parcări. Printre celelalte idei amintite se regăsesc anveloparea blocurilor, finalizarea Spitalului Municipal sau asigurarea transportului public în zonele limitrofe ale orașului (cartierul Izvoare, CFR, Șerbănești și Gherăiești).
Toate promisiunile fiecărui candidat în parte identificate de noi în spațiul public, care fac referire la dezvoltarea infrastructurii locale, le găsiți în tabelul de mai jos.

Nume candidatProiectele candidaților la Primăria municipiului Bacău - domeniul "Infrastructură și urbanism"
dorneanu-claudiuDorneanu ClaudiuÎn urma analizei proiectelor electorale ale candidatului, nu am identificat subiecte care să vizeze dezvoltarea acestui domeniu. Așteptăm completările candidaților la adresa de email contact@rymd.ro
ghinghes-cristianGhingheș Cristian• Dezvoltarea Planul de Mobilitate Urbană Durabilă;
• Constituirea unui grup de lucru la nivelul municipalității, sub forma unui „consiliu pentru mobilitate urbană”, care să redacteze un plan de acțiune concret în vederea rezolvării problemelor de trafic, transport și circulația persoanelor din
municipiul Bacău și să aplice Planul de Mobilitate Urbană Durabilă;
• Atragerea de fonduri europene, prin POR (Programul Operațional Regional), axele 3.2 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon și 4.1 – Dezvoltare urbană.
• Cu ajutorul acestor axe, care însumează 2,3 milioane de euro disponibile pentru comunitățile locale, pot fi realizate până în 2020 obiective precum:
a. Piste și parcări pentru biciclete;
b. Introducerea autobuzelor electrice;
c. Parcări supraterane și subterane de tipul park & ride;
d. Pasaje pietonale;
e. Stații intermodale pentru mijloacele de transport în comun;
f. Sistem inteligent de gestionare a biletelor;
g. Benzi dedicate transportului public;
h. Zone pietonale în locul celor rutiere (mai ales în contextul dezvoltării unei zone
pietonale în centrul orașului);
i. Introducerea liniilor electrificate de transport public (troleibuze, tramvaie) în anumite zone ale orașului.
• În baza Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), aceste proiecte pot fi finanțate de către Uniunea Europeană, putând fi puse în aplicare în câteva etape, împreună cu actualul program “Push & Pull” gestionat de ADL Bacău în vederea taxării parcărilor rezidențiale pentru realizarea de parcări supraterane:
a. Ridicarea garajelor de beton din spatele blocurilor, în număr de peste 10.000 în tot orașul, cu informarea cetățenilor, prin exproprieri acolo unde este cazul și sprijinirea costurilor acestei operațiuni de la bugetul local;
b. Construirea de parcaje supraterane și încurajarea cetățenilor să nu își mai lase mașinile de-a lungul principalelor bulevarde, astfel încât să reușim să eliberăm toate benzile de pe carosabil;
c. Amenajarea de piste pentru biciclete de-a lungul tuturor arterelor importante din oraș și în parcuri;
d. Prioritizarea transportul public realizând benzi dedicate autobuzelor, reușind astfel să dezvoltăm un sistem de afișaj electronic în timp real pentru transportul public;
e. Reorganizarea tramei stradale astfel încât să putem realiza două inele rutiere (unul central și unul periferic), în vederea decongestionării traficului auto. În funcție de studiile care se vor afla la baza Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, putem lua în calcul introducerea de sensuri unice pe bulevardele din centrul orașului, formând astfel un prim inel rutier central.
• „Rotunjirea Bacăului” – prin dezvoltarea pe axa vest-est a orașului, dincolo de calea ferată (vest) și de râul Bistrița (est):
a. Construirea unui pod peste râul Bistrița spre Letea Veche;
b. Construirea unui centru intermodal de transport, cu finanțare europeană prin axa 2.4 a Programului Operațional de Infrastructură Mare (POIM), lângă aeroport, care să concentreze transportul auto, transportul aerian, dar și pe cel feroviar pe termen lung;
c. Străpungerea căii ferate, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, cu pasaje pietonale și pentru bicicliști în mai multe zone ale orașului: Gara Bacău, zona Orizont, Parcul Cancicov etc.
d. Adaptarea zonei Pasajului rutier astfel încât aceasta să poată fi tranzitată nu numai de autovehicule, ci și de pietoni și bicicliști.
• Undă verde în Bacău – corelarea semafoarelor de-a lungul E85 și construirea de sensuri giratorii de-a lungul E85, pe axa S-N a orașului, astfel încât autovehiculele ce se află în tranzit să nu stea la mai mult de 2 semafoare, dacă se deplasează cu o viteză medie de 50 km/h, ca soluție de moment până la realizarea centurii ocolitoare a municipiului Bacău.
• Modernizarea Pieței Centrale;
• Implementarea urbanismului participativ - o procedură de consultare publică transparentă, astfel încât imobilele să primească undă verde abia după ce toți locatarii și persoanele interesate își exprimă părerea și își dau acordul.
Surse: pagina de Facebook a candidatului, desteptarea.ro, kristofer.ro
luchian-dragosLuchian Dragoș• Promovarea și susținerea rolului municipiului Bacău de nod de transport din regiunea Moldova și construirea de autostrăzi care să asigure legătura cu Europa;
• Contribuție reală la modernizarea Aeroportului Bacău până la transformarea sa într-o bază cargo pentru ca municipiul să devină principala bază comercială din Moldova;
• Refacerea rutelor interne de transport public și frecvenței de circulație, respectarea orarelor;
• Construirea unei rețele urbane de piste pentru biciclete (aproximativ 35 km);
• Acces Internet gratuit, prin realizarea unei rețele publice de WI-FI, care să acopere principalele zone publice din oraș;
• Reamenajarea centrului civic al orașului și transformarea acestuia într-o zonă pietonală;
• Restaurarea Hotelului Central;
• Modernizarea Parcului Gherăești, a Parcului Cancicov și finalizarea Insulei de Agrement;
• Modernizarea Stadionului Municipal Bacău;
• Construirea unei „inimi a orașului”, prin închiderea traficului în zona din preajma Catedralei, acesta fiind deviat în subteran, unde va fi amenajată o parcare subterană cu ieșiri spre Piața Centrală, Bulevardul Unirii și strada George Bacovia;
• Modernizarea și extinderea Parcului Catedralei;
• Amenajarea unei zone pietonale similare lângă Catedrala Catolică din zona centrală;
• Restaurarea în regim de urgență a clădirii Teatrului Bacovia și a clădirilor din perimetrul străzilor I.S. Sturdza (fosta str. 6 Martie) – Oituz – Războieni;
• Implementarea unui proiect unitar de anvelopare a blocurilor;
• Închirierea locurilor de parcare din zonele rezidențiale; orice chiriaș care găsește locul ocupat, după ora 16.00 și până la ora 9.00, putând suna la un număr gratuit, iar mașina care ocupă nelegal locul va fi ridicată în câteva minute;
• Refacerea locurilor de joacă existente, alocând sume pentru modernizarea lor;
• Amenajarea de noi locuri de joacă în toate cartierele orașului, inclusiv în urma solicitărilor venite de la băcăuani;
• Continuarea programului de înlocuire a rețelelor de apă și canalizare la nivelul întregului oraș și finalizarea aducțiunii de apă de la Valea Uzului;
• Introducerea sistemului termic de distribuție a agentului termic pe orizontală pentru 3.000 de scări de bloc și reabilitarea celor 31 de puncte termice nemodernizate.
• Sistemul de termoficare va fi extins spre Cartierul CFR, unde se va construi și rețeaua de distribuție a agentului termic și a apei calde menajere.
Surse: dragosluchian.ro, proiectpentrubacau.ro
manolache-cristinelManolache Cristinel• Continuarea proiectelor importante începute deja: Spitalul Municipal, Stadionul Municipal, Insula de Agrement;
• Primul pas în vederea modernizării Stadionului Municipal va fi recuperarea terenului „privatizat pe ascuns”;
• Anveloparea eficientă a blocurilor;
• Extinderea și eficientizarea locurilor de parcare în toate zonele din oraș;
• Implementarea sistemului de închirirere a locului de parcare de către locatarii din zona respectivă;
• Modernizarea tuturor străzilor, începând cu cele care nu au fost asfaltate niciodată;
• Redefinirea traseelor serviciului de Transport Public pentru a cuprinde cartierele mărginașe: CFR, Izvoare, Șerbănești, Gherăiești;
• Reamenajarea zonei din jurul pieței centrale;
• Parcuri și locuri de joacă în fiecare cartier;
• Asfaltarea aleilor din cartiere, crearea de noi căi de acces;
• Atrageri de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii și investiții majore în producerea energiei alternative;
• Construirea de piste pentru biciclete, pentru traversarea orașului în lung, pe direcția Auchan-Gherăiești;
• Nodurile de congestionare, precum sensul giratoriu din zona Colegiului Economic „Ion Ghica” vor fi regândire astfel încât să aibă o utilitate reală pentru conducătorii auto;
• În zonele cu trafic pietonal intens (CNAS, Piața Centrală, zonele cu școli, Tribunalul Bacău, Piața Sudului etc.) vor fi proiectate pasarele și pasaje pietonale.
Sursa: cristimanolache.ro
melinte-emilMelinte Emil• Distribuția echilibrată a obiectivelor de utilitate publică (creșe, magazine, școli, transport) conduce la optimizarea traficului auto, reducerea poluării fonice și a aerului și economii, avându-le în cartier;
• Dezvoltarea municipiului către est, plecând de la un concurs de soluții, organizat conform Legii 350/2001. Proiectul prevede un centru al orașului, clar conturat și urbanizarea zonei estice, care are marele avantaj al luciului de apă și al centurii în construcție;
• Abordarea, într-o etapă viitoare, a orientării către Vest etapă viitoare, fiind necesară corelarea cu strategia privind aeroportul, structurile militare și problemele de mediu;
• Atragerea dezvoltatorilor imobiliari din țară și din afara ei, foarte interesați să investească în proiecte urbane fezabile și cu impact.

Sursa: emilmelinte.ro
necula-cosminNecula Cosmin• 68 de străzi modernizate, prin asfaltare, trotuare, canalizare, iluminat public și siguranță stradală/publică;
• Extinderea, reabilitarea și modernizarea celorlalte străzi și zone pietonale din municipiul Bacău;
• Crearea a 1000 de noi locuri de parcare, pe structuri metalice tip „fast park”, după model american;
• Realizarea unui studiu de trafic pentru a identifica soluțiile cele mai bune pentru fluidizarea traficului rutier din municipiul Bacău;
• Reabilitarea termică a 100 de blocuri, având ca sursă de finanțare fondurile europene și bugetul local.
Sursa: cosminnecula.ro
scripat-constantinScripăț Constantin• Modernizarea Târgului Auto din Șerbănești;
• Introducerea traseelor de transport public în cartierele CFR și Izvoare;
• Crearea de piste pentru bicicliști;
• Înființarea de noi sensuri giratorii pentru fluidizarea traficului;
• Crearea a cel puțin 5 noi parcări supra și subterane (Piața Centrală, Stadion, Teatrul Bacovia, Finanțele Publice, Hotel Moldova);
• Sincronizarea semafoarelor pentru a obține „unda verde”;
• Montarea de senzori de temporizare în marile intersecții;
• Personalizarea intrărilor în municipiul Bacău și modernizarea accesului către aeroport;
• Modernizarea străzilor și a trotuarelor va implica și operațiunile de îngropare a cablurilor de telefonie și internet/televiziune;
• Încheierea unui protocol cu Poliția Rutieră, astfel încât mobilierul, infrastructura sau semnele de circulație avariate sau distruse în accidente să fie refăcute pe cheltuiala vinovaților;
• Amenajarea unui sector pietonal interzis permanent circulației rutiere în centrul orașului (tronsonul Hotel Decebal – Complex Luceafărul), iar în prelungirea acestuia spre Parcul Trandafirilor înființarea unui loc de joacă modern;
• Modernizarea stațiilor de autobuz și montarea de camere de luat vederi;
• Închirierea locurilor de parcare către locatari și ridicare autoturismelor abandonate;
• Continuarea programului de modernizare a străzilor;
• Continuarea programului de reabilitare a clădirilor cu risc seismic ridicat;
• Construirea unui Centru Civic (primărie, taxe și impozite, casa căsătoriilor, bibliotecă) în zona Teatrului de Animație;
• Continuarea programului de anvelopare a blocurilor;
• Demararea unui parteneriat public-privat pentru reabilitarea Stadionului Municipal: investitorul asigură fondurile și primește în schimb spațiile comerciale aferente până la recuperarea investiției și a cotei de profit, ulterior și spațiile urmând să revină în patrimoniul public.
Sursa: Informația de Bacău, publicație a Partidului Mișcarea Populară,
Pagina de Facebook a PMP
stavarache-romeoStavarache RomeoÎn urma analizei proiectelor electorale ale candidatului, nu am identificat subiecte care să vizeze dezvoltarea acestui domeniu. Așteptăm completările candidaților la adresa de email contact@rymd.ro.
stefan-daniel-dragosȘtefan Dragoș• Finalizarea de urgență a Spitalului Municipal, a Insulei de Agrement și a infrastructurii rutiere;
• Pe timp de noapte, vehiculele de peste 3,5 tone nu vor mai avea permisiunea să fie parcate între blocuri, societățile fiind obligate să asigure locuri de parcare pentru mașinile proprii;
• Mașinile abandonate vor fi ridicate și casate;
• Creșterea numărului de parcări rezidențiale în funcție de suprafețele de teren disponibile;
• Două parcări supraterane vor fi construite lângă Stadionul Municipal și Piața Centrală;
• Târgul Auto va fi reabilitat și modernizat;
• Clarificarea situației de la CET; dacă va fi necesar, va fi organizat chiar și un referendum pentru a tranșa problema furnizorului de energie termică;
• Anularea plății agentului termic de băcăuanii care dețin centrale proprii și ale căror locuințe sunt traversate de țevile de la CET, prin adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local pe această temă.
Sursa: pagina de Facebook a candidatului
Media
No rating yet

7 Response Comments