11217521_846099772111622_5378412530407941804_nVara aceasta, Bacăul va deveni locul de intersecție a șase culturi diferite din continentul european și asiatic datorită proiectului “Does Culture Matter”, implementat de Asociația ADDO și partenerii săi din țări precum Suedia, Turcia, Kîrgîzstan, Nepal și Indonezia.

Obiectivul principal al proiectului constă în crearea unui model de training privind comunicarea interculturală care să fie transferabil în domenii precum cel al afacerilor, ong-urilor și cel educațional. Desigur că acesta va trebui să fie aplicabil la nivel internațional, indiferent de spațiul cultural de unde provin participanții.

Motivația care a stat la baza proiectului “Does Culture Matter”

Evaluation vizitIdeea proiectului a pornit de la proiectele europene care au reușit să conecteze culturile europene și să contribuie la construcția cetățeniei europene. “Persoanele active în  proiectele europene finanțate de către Comisia Europeană au reușit să ajungă la un anumit nivel de saturație, au reușit să-și satisfacă curiorizitatea cu privire la celelalte culturi europene. Care ar fi următorul pas în acest exercițiu de explorare a lumii și de dezvoltare personală? O lume diferită, construită pe valori distincte de cele europene…spațiul asiatic. Aici entuziasmul și dorința de explorare reapare!”, spune Sebastian Graca da Silva, director al organizației nonguvernamentale ActGlobal cu sedii în Marea Britanie și Indonezia.

“După ce am conectat două continente, cel european și cel asiatic, am decis ca, în cadrul acestui proiect, să avem o cooperare intersectorială între ong-uri, companii și universități care lucrează la nivel internațional și activează în domeniul comunicării interculturale. Prin acest proiect, vrem să descoperim punctele comune și să vedem dacă putem crea un pachet de training care să răspundă nevoilor lor, indiferent de spațiul cultural unde își desfășoară activitatea”, a declarat Andreea Bulai, președintele Asociației ADDO din Bacău și managerul proiectului.

18822_846099995444933_7448147056890252180_nÎn ce anume constă proiectul “Does Culture Matter” ?

Proiectul este structurat pe 4 mari activități:

  • Vizita de studiu în Bacău, care a avut loc în perioada 04.05.2015 – 10.05.2015, în care reprezentanții celor șase organizații au fost găzduiți de către Asociația Lumina, la sediul lor din Luncani (dacă nu știați, Asociația pune la dispoziția ong-urilor spațiul de cazare și sala de training necesare pentru ong-uri), în cadrul căruia participanți au stabilit planul de acțiuni pentru perioada următoare.
  • Cursul de pregătire din Bacău, care va avea loc în perioada 05.08.2015 – 12.08.2015. În cadrul acestei sesiuni de formare, 34 de participanți vor învăța cum să gestioneze diferențele culturale pentru a maximiza rezultatele muncii lor cu grupuri culturale diferite.
  • Programul de coaching online pentru participanți care va avea loc în perioada septembrie 2015 – noiembrie 2015;
  • Vizita de evaluare în Indonezia, ce va fi organizată în perioada 24.11.2015 – 01.12.2015. Legat de această activitate, Sebastian Graca da Silva, trainer în cadrul proiectului,  le promite participanților că, pe durata vizitei de evaluarea, vor avea parte de un „șoc cultural”, fiind introduși, sub îndrumarea organizatorilor, în cultura indoneziană.

Calitatea este dată de diversitatea și interesul partenerilor în domeniul proiectului

În acest proiect sunt implicate șase organizații, ong-uri, companii și universității, care activează în domeniul comunicării intercultarele și lucrează cu grupuri entice diverse. Partenerii proiectului sunt: Volunteer Community Development Nepal, Isleyen Zihin Egitim Yazilim Bilisim Danismanlik Ithalat Ihrac, Universitatea din Göteborg, Yayasan Act Global Indonesia, Youth of Osh” Public Association.

Sustenabilitatea proiectului “Does Culture Matter”

Pentru a se asigura că rezultatele unui asemenea proiect amplu, atât ca obiective cât și ca acoperire geografică, vor fi transferate și către alte organizații interesate, organizatorii doresc extinderea acestora într-o varietate de domenii. Pachetul de training rezultat în urma activităților va fi astfel transferabil în domeniul de afaceri, educațional și cel al societății civile și aplicat în toate țările, indiferent de spațiul cultural. În plus, inițiatorii și-au propus dezvoltarea unei rețele de ong-uri care activează în domeniul comunicării interculturale pentru ca organizațiile interesate de această temă să se poată cunoaște mai ușor.

În urma vizitei de studiu recent încheiată, Sebastian Graca da Silva a realizat un clip de promovare al orașului Bacău, pe care vă invităm să îl urmăriți aici.

Dacă sunteți pasionați de domeniul multiculturalități și al comunicării interculturale, vă invităm să urmăriți site-ul Asociației ADDO pentru a vă înscrie la cursul de formare din cadrul proiectului “Does Culture Matter”.

Proiectul se desfăşoară în perioada martie 2015 – ianuarie 2016, are o valoare de 107.000 euro, din care 96.742 euro finanţare prin programul Erasmus +, al Uniunii Europene.

Despre ADDO

Asociaţia ADDO, este o organizaţie neguvernamentală, non-profit. Şi-a început activitatea în 2012, cu scopul de a oferi servicii de consultanţă şi iniţiere de programe inovatoare pentru dezvoltare durabilă și de formare pentru tineri şi organizații.

Activitatea ADDO este structurată pe următoarele direcţii :

  • Training & coaching;
  • Cooperare internaţională;
  • Management de proiect;
  • Dezvoltarea ideilor de business, cu impact social.

Autorul articolului

Articole asemănătoare

Fără comentarii

Poți publica primul comentariu la acest articol.

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.