Se poate mai bine pentru… căldura din apartamentele băcăuanilor în perioada rece a anului
„A venit toamna, acoperă-mi inima friguroasă,
Cu o plapumă, de preferat mai groasă.”
(Emoție de toamnă, Nichita Stănescu – variantă adaptată vremurilor de azi, triste)
Nu e toamnă, ci chiar iarnă… în casele unor băcăuani, acolo unde frigul șuieră prin calorifere.
E adevărat că în sezonul autumnal predomină nostalgia, iar iarna se spun povești la gura sobei. Nu contest! Pentru că băcăuanii devin nostalgici, melancolici și au o poftă nebună de a-și auzi poveștile, alea în care soba chiar funcționează, or în orașul nostru, dar mai ales iarna, se spun povești la gura sobei…care parcă s-ar lipi ea de aceștia spre a se încălzi. Mai pe scurt, la Bacău, poveștile se rescriu într-o manieră dramatică și se repetă ca prostia. E trist și…deja tradițional.
La noi ca la noi și ca la nimeni alții
Care o fi motivul – adevăratul – sistării căldurii pe timp rece, care o fi motivul, mai nou, din cauza căruia peste 6000 de apartamente din Bacău au trebuit să suporte, în data de 11 noiembrie 2015, frigul și lipsa apei calde? În presa locală se vorbește despre o avarie de dimensiuni mari, care a afectat o conductă principală gestionată de firma Thermoenergy Group SA Bacău. Dar noi știm că e de vină spiritul delăsător al actorilor publici!
Că s-a defectat o conductă, știm. Suntem la curent cu starea șubredă a sistemului de furnizare a agentului termic. Că problema e veche? Și pe asta o știm: avem probleme și conducte…învechite rău. Și acum nu mai știm cine cu cine e de-acord: Narcisa Antoneac cu noi, sau noi cu ea, care spune: „Este vorba despre o problemă mai veche, pe care ne-am asumat-o. Spărtura a fost identificată încă de pe 22 octombrie, însă am mers o vreme așa, pentru că nu ne puteam permite să lăsăm consumatorii în frig. Acum că vremea s-a încălzit, ne-am putut permite să sistăm furnizarea pentru a putea remedia problema.” Narcisa Antoneac este purtătorul de cuvânt al furnizorului de căldură Termoenergy Group SA Bacău – societate înființată în anul 2014, despre care abonații nu au o părere tocmai bună, unul dintre aceștia expunându-și părerea printr-un comentariu pe deșteptarea.ro: „CET-ul, rebotezată Thermoenergy Group SA Bacău este vai și amar de ea, servicii de proastă calitate, abonați nemulțumiți…”
Nu scăpăm în niciun an de astfel de surprize și dușuri reci. E un déjà-vu și stăm comozi. Nu că nu ne-ar deranja, dar cineva ține foarte mult la tradiția românească (băcăuană, în primul rând).
Dacă se poate, un apel către toți furnizorii de agent termic: pregătiți-vă o dată de sezonul rece și pregătiți-ne și pe noi, că suntem la curent cu interesul aparte al domniilor voastre de a ne preveni, de regulă – una respectată (măcar asta) abia după ce trecem de urgie.
Adică după o jumătate de lună de conștientizare și identificare a problemei, s-a hotărât repararea conductei. Și dacă ningea în 11 noiembrie?
Știm și știți și voi: accentul a căzut pe un “poate”. Nu s-a reușit pararea lucrurilor, dar zicem la mulți ani intervenției recente, astfel încât să nu ajungem peste două luni la un alt déjà-vu.
Serios, cum se face că evoluăm pe o parte și involuăm pe alta? Nu suntem și noi în mileniul al treilea? Am înghețat în timp? La câte defecțiuni pe la conductele astea…Durează prea mult popasul.
Chiar și așa, noi, băcăuanii, nu vom obosi să reacționăm la stângăcii și problemele născute din neîndemânare ;i nepăsare. Azi și probabil încă mult timp înainte vom spune că Se poate mai bine pentru băcăuani – dacă nu permanent, atunci măcar în sezonul rece al anului.
Surse imagini:
http://www.desteptarea.ro/doua-zile-si-doua-nopti-fara-caldura/