Astăzi, în zilele secolului 21, orice firmă care se respectă şi care vrea să reziste pe această piaţa competitivă, se implică activ în viaţa comunitărţii. Astfel, întreprinderea reuşeşte să îşi lase amprenta în memoria publicului dacă ştie să răspundă la nevoile şi interesele societăţii  prin diverse acţiuni.

Deşi în România nu există o tradiţie a campaniilor de responsabilitate socială corporativă, am reuşit să identific totuşi două firme băcăuane care integrează activiăţi de CSR în strategiile lor de afaceri pentru care spun Jos Pălăria!

12071336_1043509782334500_1598756885_nPentru Pambac, compania românească care activează pe piaţa de morărit, panificaţie şi paste, implicarea în campnii de responsabilitate socială este o consecinţă directă a valorilor promovate. Cu toate că societatea  a organizat 25 de campanii şi concursuri de imagine, conform paginii oficiale, din 2005 până în 2015, compania a demarat campanii sociale proprii şi, de asemenea, a susţinut diverse activităţi lansate de ONG-uri.  Astfel, în cadrul campaniei „Pambac preţuieşte arta, susţine talentul” în 2006, compania a lansat un concurs de pictură pentru elevii claselor V-VIII din Cercul de Pictura al Palatului Copiilor şi Liceul de Artă „George Apostu”, în urma căruia Pambac a acordat două burse pe timp de un an în valoare de 200 RON şi respectiv  100 RON. În 2008 compania a lansat programul de responsabilitate socială „Pambac dăruieşte un zâmbet” prin care susţine diverse cauze ale ONG-urilor. Alin Giurea, preşedintele Pambac, a declarant atunci: “Este modul nostru de a restitui comunităţii o mică parte din dragostea şi aprecierea pe care consumatorii le arată faţă de brandurile companiei.” Alăturându-se organizaţiei SOS Satele Copiilor România în cadrul proiectului” Împlineşte un vis de sărbători”, Pambac a dăruit dulciuri în valoare de 3600 RON pentru copiii sinistraţi din Săuceşti. În acelaşi an, Societatea a sponsorizat concursul “Caruselul drepturilor copilului” unde au participat copii defavorizaţi din Hemeiuş, în urma căruia au fost aleşi 15 copii care au participat la un eveniment, organizat de Asociaţia SOS Satele Copiilor în  Bucureşti, de Ziua Mondiala a Prevenirii Abuzului asupra Copilului. În 2010, în cadrul proiectului Zoom pe România iniţiat de Asociaţia BGS pentru Situaţii de Dezastre şi Calamităţi, Pambac a donat 15.000 kg de făină pentru 300 de familii nevoiaşe din câteva sate izolate din Munţii Buzăului. Pentru anul 2014-2015 Pambac a acordat 18 burse educaţionale în valoare totală de 28.800 RON. Aflat la a 2-a ediţie, “Fondul Pambac se adreseaza elevilor meritoși, care au nevoie de suport pentru finalizarea studiilor liceale.”

12063909_1043509455667866_1831130816_nDedeman, lanţul de retail cu materiale de construcţii şi pentru amenajări interioare, se împlică, de asemenea, activ în diverse activităţi de CSR. Compania a făcut o tradiţie în a acorda burse de merit pentru elevii din zonele rurale pentru întreaga perioadă a ciclului liceal. Cea mai recentă acţiune în domeniul responsabilităţii sociale este evenimentul de amploare Big Bulid 2015 în care Dedeman, principalul sponsor, a construit opt case în cinci zile. În 2010 compania a susţinut proiectul “Mai aproape de o nouă viaţă” oferind unor familii de sinistraţi, din judeţul Suceava,  case noi.  În 2013 Dedeman a demarat în Bacău campania “FII EROUL nostru! Reciclează! Ecotic Și Recolamp te premiază!” prin care a colectat a deşeuri de echipamente electrice şi electronice, vând ca scop principal dezvoltarea unei atitudine responsabile a cetăţenilor faţă de mediu. Compania a organizat, de asemenea, o tombola la care participanţii aveau şansa să câştige echipamente electronice noi.

Aceste două companii se implică cu multă dedicare în acţiuni de respnsabilitate socială corporativă, fiind un exemplu pentru multe alte firme româneşti. Astfel, le spun Jos Pălăria!

Media
No rating yet

Autorul articolului

Articole asemănătoare

Fără comentarii

Poți publica primul comentariu la acest articol.

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.