Jos Pălăria pentru… brandul local “Fresh din mere de Iteşti”
Piața și hipermarketurile românești sunt invadate în mare parte de legume, fructe, dar și de derivatele acestora provenite din străinătate, produsele autohtone trecând pe locul al doilea. Însă astăzi am decis să promovăm și să spunem „Jos Pălăriaˮ unui produs local ce a devenit cunoscut pe piața națională și internațională într-un timp foarte scurt, Fresh din mere de Itești.
La câțiva kilometri de orașul Bacău se află livezile din Itești, renumite de ani de zile pentru savoarea, mirosul merelor și tradiția zonei pentru alte fructe precum cireșele sau vișinele. În 2013 a prins viață brand-ul Fresh din Mere de Itești.
Compania „Kapital Hart”, cea care transformă merele gustoase în sucuri, a decis să se specializeze în producția acestora, folosind în procesul de prelucrare o tehnologie modernă de ultimă oră, cu presă pneumatică și pasteurizator de ultima generație. După ce merele sunt pasteurizate, gustosul suc de mere este îmbuteliat în ambalaje din plastic sterile și prevăzute cu robinet pentru ca produsul să nu se oxideze sau să fie contaminat de bacterii și microorganisme. Acest proces a determinat ca Fresh-ul din Mere de Itești să fie nominalizat de către site-ul foodingredientsfirst.com, într-un Top 10 inovații de pe piața băuturilor din lumea întreagă.
Calitatea acestui brand a determinat și pătrunderea pe piața hypermarketurilor românești. Într-un interviu oferit de Irina Florea, director executiv al societăţii Kapital Hart pentru emisiunea „Viața Satuluiˮ, aceasta a menționat: „Într-o perioadă foarte scurtă de timp am reușit să pătrudem aproape pe toată piața hypermarketurilor din România… Am avut un noroc datorat ambalajului inedit(…) dar nu doar ambalajul contează, în ultima perioadă am constatat cu mare drag că ne-am fidelizat consumatorii datorită gustului pe care îl păstrăm de fiecare dată la aceiași parametriˮ.
În plus, de câteva luni, Fresh-ul de Mere din Itești a depășit granițele țării, fiind prezent la mai multe târguri internaționale de profil. A fost apreciat la târgul „World of Private Labelˮ, unul dintre cele mai bune târguri alimentare de larg consum din Europa, unde sunt prezenți în fiecare an cele mai cunoscute și inovative branduri, iar în toamna anului trecut, producătorii sucului au fost invitați să ia parte la cel mai mare Salon Internațional Agroalimentar, SIAL de la Paris, unde au fost prezenți peste 6500 de expozanți din 104 țări.
În urma participării la Salonul Internațional Agroalimentar SIAL de la Paris, Fresh din Mere de Iteşti are mari şanse să fie importat de către firma de profil Brandzia din Grecia şi Cipru.
Publicul este încântat de sucul de mere făcut în Itești, cercetând postările active de pe pagina de facebook a brandu-lui putând remarca reacțiile pozitive. De exemplu domnul Lucian C., a postat în data de 7 ianuarie 2014 următorul comentariu:„ Copiii mei au devenit fani Fresh din mere de Itești din mai multe motive printre care primul, la început a fost denumirea. Acum mă roagă să le cumpăr pentru că este realmente de foarte bună calitate. Felicitari pentru ce faceți și să fiți tot anul 2014 …Fresh !ˮ, un alt comentariu ce recunoaște calitatea sucului este cel al domnului Lucian Î.,postat pe 13 octombrie 2013 „Azi am cumpărat de la standul aflat în Parcul de la Catedrală, cu ocazia zilelor Bacăului, cel mai bun suc de mere natural. Recomand cu încredere consumul de sucuri naturale de Itești”.
Deşi iniţial cei de la „Kapital Hart” produceau la început doar suc de mere, acum aceştia au hotărât să producă două sortimente noi, clienţii găsind pe piaţă: Fresh din mere de Iteşti şi coacăze, Fresh de mere de Iteşti şi morcovi, păstrând procesul de producţie şi ambalare care îi ajuta să nu utilizeze conservaţi, astfel că sucul este 100% natural.
La nici doi ani de la lansare, brandul local Fresh din mere de Iteşti a reuşit să se facă cunoscut prin calitatea şi aroma naturală, atât la nivel naţional, cât şi internaţional, performanţe pe care alte produse le obţin în ani de zile de muncă. Pentru acest lucru, spunem „Jos Pălăria” Fresh din mere de Iteşti!
Surse articol:
Pagina de Facebook Fresh din mere de Itești