Olteanu Petre CezarDomnule Presedinte ,

Doamnelor si domnilor consilieri,

Va rog sa-mi permiteti sa fac o declaratie politica referitoare la infrastructura de transporturi rutiere a judetului Bacau intitulata: PRIN  MASTERPLANUL  PENTRU  TRANSPORT  GUVERNUL PONTA  A AMANAT RELANSAREA ECONOMICA A BACAULUI.

Cunoaştem cu  toţii că lucrările ample de infrastructură pentru transporturi reprezintă principalul generator de locuri de muncă, fiind unul din  argumentele decisive pentru stabilirea locatiilor investitionale de catre investitorii străini sau autohtoni. Viteza de circulaţie a mărfurilor în economie şi costurile associate transportului acestora este esenţială în sporul de competitivitate, în rulajul mai rapid al mărfurilor, în creşterea profitabilităţii şi veniturilor salariale. Oricât de mult am invoca nevoia de investiţii străine directe, oricâte avantaje are ţara noastră, comparativ cu alte state membre ale Uniunii, atunci când un investitor face de la Nădlac sau de la Borş o jumătate de zi până la Onesti sau Bacau îi piere tot cheful de afaceri în România. Este şi motivul pentru care Bacaul nu se află în vizorul nici unui investitor serios, numărul locurilor de muncă disponibile în mediul priva tîn această parte a ţării fiind printer cele mai mici, şomajul printer cele mai ridicate, iar viaţa bacauanilor noştri printer cele maigrele.

Pentru moldoveni in general , si pentrubacauani  in special , Pasul Oituzului a reprezentat cea mai important trecătoare dintre regiunile de la est de Carpați și Transilvania servind la dezvoltarea schimburilor comerciale intre ele.

De zeci de ani,drumul care il strabate, DN 11 , nu mai corespunde cerintelor unui trafic in continua crestere,iar starea precara a acestui drum, care solicita autovehiculele si soferii punand in pericol viata pasagerilor,i-a determinat pe responsabilii retelei de drumuri nationale sa-l includa 2008 in programul de modernizare iar in 2009 prin hotarare de guvern s-au aprobat indicatorii tehnico-economici ai studiului de fezabilitate cu o  valoare de  aproximativ 180  milioane de euro.

Din pacate nu s-au gasit resurse financiare pentru realizarea proiectului dar sperantele bacauanilor au renascut odata cu lansarea ideii de realizare a unei autostrazi pe traseul Brasov-Onesti-Bacau care sa asigure, la implinirea unui centenar de la Marea Unire, legatura intre provinciile istorice.

Insa  visul bacauanilor s-a spulberat odata cu definitivarea Master Planului General pentru Transport in care autostrada care ar fi trebuit sa le usureze legatura cu Vestul Europei a fost retrogadata pe pozitia a 10-a ca prioritate cu perspectiva de realizare in anul 2030.

Dar vestile rele pentru bacauani nu s-au oprit aici pentru ca odata cu elaborarea si adoptarea Master Planului General pentru Transport guvernul Ponta a considerat ca problema legaturii rutiere intre sudul Moldovei  si Transilvania este rezolvata iar  Proiectul de modernizare a DN11 Brasov-Onesti-Bacau a fost exclus de pe lista de prioritati asa cum imi comunica CNADNR printr-oadresa  din  septembrie Chiar daca traiesc in cea mai saraca regiune din Uniune Europeana si vreau ca aici sa fie investit cu prioritate nu sunt atat de obtuz si egoist incat sa consider ca doar problemele noastre ale moldovenilor sunt importante.

Dar cand vezi ca un guvern aloca zeci de milioane pentru constructia a doua stadioane de fotbal la 113 kilometri unul de celalat, la Craiova si Tg. Jiu, dar  nu gaseste 180 milioane de euro pentru modernizarea unei artere vitale pentru milioane de concetateni, sau cand in  masterplanul pentru transporturi autostrazile  ce pot lega Moldova de vestul Europei sunt pe pozitiile 8 si 10 de prioritate, iar cele care traverseaza Carpatii Meridionali sunt pe primele doua pozitii, te intrebi care sunt criteriile cu care opereaza in stabilirea prioritatilor .

Nu am gasit un raspuns logic ,  dar am capatat  o convingere: PRIN  MASTERPLANUL PENTRU TRANSPORT GUVERNUL PONTA A AMANAT RELANSAREA ECONOMICA A BACAULUI!

Perspectiva  de a fi izolati pentru 15 ani de fluxurile investitionale principale trebuie sa  determine  toate fortele politice responsabile sa treaca peste orice interes politicianist si in acest sens fac un apel de colaborare pentru a convinge factorii guvernamentali de decizie  sa faca pentru inceput  din Proiectul de modernizare a DN11 Brasov-Onesti-Bacau o prioritate, ca pana in 2018 , atunci cand se implinesc 100 de ani de la  Marea Unire, Moldova si Transilvania sa fie legate printr-o artera moderna si civilizata ca  premisa a dezvoltarii economice si cresterii  nivelului de trai al bacauanilor si a multora dintre moldoveni.

Olteanu Petre Cezar

Consilier judetean PNL

Media
No rating yet

Comments are closed.