municipiul-bacauVineri, 9 octombrie, în cadrul unei ședințe extraordinare organizată fără respectarea prevederilor legii nr. 215/2001 privind informarea consilierilor și a cetățenilor cu minim 3 zile înainte, Consiliul Local Bacău a aprobat suplimentarea bugetului organizării Festivalului Zilele Bacăului cu încă 40.000 lei.

Ședința extrordinară a avut loc astăzi, 9 octombrie, la ora 14, oră la care evenimentele din cadrul Festivalului Zilele Bacăului erau deja începute.

Legea amintită mai sus prevede următoarele: (3) Convocarea consiliului local se face în scris, prin intermediul secretarului unităţii administrativ-teritoriale, cu cel puţin 5 zile înainte şedinţelor ordinare sau cu cel puţin 3 zile înainte de şedinţele extraordinare. Odată cu notificarea convocării, sunt puse la dispoziţie consilierilor locali materialele înscrise pe ordinea de zi.  Cu toate acestea, convocarea ședinței de astăzi s-a întocmit abia ieri, 8 octombrie, iar publicarea pe website-ul primăriei a fost făcută abia în această dimineață.

220.000 lei de la Primărie, 0 de la sponsori. Vinovați pentru absența sponsorizărilor private sunt presa și bloggerii care au acuzat modul în care au fost cheltuiți banii la Theaterstock

Potrivit referatului la proiectul de hotărâre votat astăzi, suma atribuită inițial de Primărie, 180.000 lei, acoperă doar cheltuielile aducerii cântărețului Goran Bregovic. Astfel, directorul Teatrului Bacovia, Anca Sigartău, a motivat că alți 40.000 de lei sunt necesari pentru acoperirea cheltuielilor cu artiștii locali. Situația de astăzi din Consiliul Local Bacău este identică cu cea de la Theaterstock, atunci când organizatorii de la Teatrul Bacovia au cerut suplimentarea sumei acordate de primărie de la 1,5 milioane la 1,8 milioane lei.

Tot o asemănare între cele două proiecte o reprezintă și slabele abilități manageriale de care dau dovadă organizatorii, aceștia nefiind capabili să realizeze în timp util un buget care să estimeze realist cheltuielile ulterioare nici de această dată. Drept dovadă stă și motivația înaintată de conducerea Teatrului Bacovia, care precizează că suma cerută inițial (180.000 lei – aproximativ 40.000 euro) acoperă doar cheltuielile cu spectacolul artistului de origine bosniacă, Goran Bregovic, în timp ce sponsorizările pentru acoperirea celorlalte cheltuieli nu au mai apărut „date fiind acuzațiile nefondate și neaprobate” apărute în presă în cazul Theaterstock :

“Datorită faptului că suma alocată de către primăria municipiului Bacău, în valoare de 180.000 de lei, sumă cheltuită din bugetul teatrului, este folosită pentru spectacolul Goran Bregovic (onorariu de 30 000 euro, cheltuieli de transport aerian 6700 euro, cazare, transport, masă și scenotehnica conform riderelor solicitate) și deoarece Teatrul Municipal Bacovia nu are department dedicat de marketing care să obţină și să gestioneze alte surse de finanţare (sponsorizări) ne vedem în imposibilitatea de a desfășura programul conform propunerii iniţiale. Echipa de colaboratori cu care s-a lucrat la festivalul Theaterstock și care au adus finanţări teatrului și-a declinat sprijinul pentru obţinerea suportului sponsorilor și pentru acest eveniment, date fiind acuzaţiile nefondate și neprobate. Aşadar am rămas fără suport de marketing și strângere de fonduri, fapt care are repercursiuni directe asupra evenimentului. Din respect însă față de comunitatea băcăuană am decis includerea în program a artiştilor locali conform desfăşurătorului ataşat. Solicităm pe această cale suplimentarea bugetului cu 40.000 lei care urmează a fi cheltuiţi conform devizului”, se arată în documentul trimis Primăriei Bacău și semnat de directorul Teatrului Bacovia, Anca Sigartău.

Bugetul de cheltuieli pentru care s-a cerut suplimentarea sumei din fonduri publice este descris mai jos:

  • Asociaţia ’’Aşchiuţă” – 2 500 lei
  • Producţie scenotehnică: DD SOUND – 13 500 lei
  • Înregistrare video cu 4 camere, studio mobil full HD, VIDEO-PROIECŢIE ecran 4/3 – IMAGEPRODUCTIN – 3 000 lei
  • Prezentator – 1 000 lei
  • Trupa HAIDUCII – 4 000 lei
  • Maria Şalaru şi ’’Boboceii de la Bacău” – 1 500 lei
  • Oltiţa Todârcă & Nicu Chiriţă – 1 000 lei
  • Ansamblul folcloric „Ciucurelui” – 1 000 lei
  • Ansamblul folcloric „Plaiuri Băcăuane” – 1 300 lei
  • Maria Tătaru – 1 000 lei
  • Şcoala Steluţelor – 700 lei
  • Clubul lui AŞCHIUŢĂ – 1 000
  • Colegiul Național de Arte Bacău – 2 500 lei
  • Palatul Copiilor Bacău – 1 500 lei
  • Formaţia Florin Blaj – 1 000 lei
  • Trupa “ARTIZAN” – 1 300 lei
  • Clubul Artis Daio – 800 lei
  • Vasilica Tătaru – 1 000 lei
  • HIP-HOP cu rapper-ul Young Feftee – 400 lei

Total: 40.000 lei

Spitalul pentru copiii diagosticați cu boli incurabile, folosit ca paravan pentru a ascunde risipirea banilor publici

Pe lângă proiectul privind majorarea bugetului festivalului Zilele Bacăului, Primăria a aruncat pe ordinea de zi și un subiect cu adevărat important – completarea HCL nr. 275/2014 prin care s-a dat în folosinţă gratuită, pe o perioadă de 25 de ani, terenul în suprafaţă de 2000 mp, situat în Bacău, str. Ernest Târţescu, către Asociaţia Lumina pentru construirea unui spital destinat îngrijirii copiilor diagnisticați cu boli incurabile. Proiectul ar fi trebuit să înceapă încă din luna iulie, urmând a fi finalizat în următoarele 12 luni, cu bani proveniți de la Fundația Velux din Danemarca. Singura contribuție a Primăriei o constituie darea în folosință gratuită a unui teren în cartierul Șerbănești și racordarea acestuia la utilități. Restul investiției, în valoare de 1,5 milioane euro, vine din fonduri daneze. Cu toate acestea, demararea construcției a fost amânată întrucât Primăria Bacău nu a fost capabilă să recordeze terenul la rețeaua de utilități a orașului.

Nu este exclus ca reprezentanții primăriei să se fi folosit de proiectul Asociației Lumina, amânându-l până pe ultima sută de metri pentru a încerca astfel să mascheze nerespectarea legii administrației publice și risipirea unor noi sume din fondurile publice pentru finanțarea Zilelor Bacăului. Cine ar putea acum invoca nerespectarea legii și pierderea banilor publici când, în aceeași ședință, o cauză mult mai importantă și sensibilă a fost, la rândul ei, promovată de consilieri? Să sperăm totuși că cinismul administrației nu a ajuns chiar atât de departe și este vorba doar despre incompetență.

Media
No rating yet

Autorul articolului

Articole asemănătoare

Fără comentarii

Poți publica primul comentariu la acest articol.

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.