Domnul Vasile Nistor:

Declaraţia politică se intitulează „Campania electorală prezidenţială, o oportunitate de reintrare a României pe făgaşul normalităţii politice”.

Doamnelor şi domnilor colegi senatori,

După cum bine ştiţi, săptămâna viitoare marchează un moment important în politica românească: începe campania pentru alegerile prezidenţiale, campanie ce se întrevede a fi cel puţin palpitantă, presa din România anticipând deja dezvăluiri, scandaluri de imagine şi alte astfel de tertipuri prin care se promite manipularea opiniei publice. În acelaşi timp, forumurile internaţionale şi agenţiile de rating anunţă pronosticuri şi ratinguri negative pentru mediul de investiţii din România, mai ales referitor la impactul unei situaţii pe care ei o definesc a fi de „instabilitate politică” asupra gradului de atractivitate al investiţiilor străine în România.

În mod normal, alegerile prezidenţiale nu indică o situaţie de instabilitate, ci o tranziţie de putere la nivel prezidenţial, un proces cât se poate de normal, constituţional, ce în alte ţări urmează căi paşnice, constructive, cu un efect neutru asupra economiei şi imaginii ţărilor respective pe plan internaţional.

Astăzi, stimaţi colegi parlamentari, vin în faţă dumneavoastră pentru a va propune să încadrăm România, pe cât putem, în categoria ţărilor în care o campanie electorală prezidenţială nu contribuie la destabilizarea situaţiei economie, a instituţiilor statului şi a partidelor politice, ci, din contră, devine o forţă benefică, ce aduce în discuţia publică subiectele cu adevărat importante pentru ţară, precum politica externă a ţării, strategia de dezvoltare economică pe termen mediu şi lung, optimizarea mediului de afaceri şi a sistemului social la nivel naţional.

Doresc, aşadar, să vă invit, stimaţi colegi şi politicieni ai României, să construim această campanie electorală de aşa natură încât ea să reprezinte reintrarea în normal mult dorită atât de români, cât şi de partenerii străini ai ţării.

Acest apel se adresează şi reprezentanţilor mass-media activi în România, aceşti intermediari între mediul politic şi cetăţeni, în speranţa că pe parcursul acestei campanii electorale vor da atenţie şi temelor campaniei, acele subiecte ce sunt cu adevărat de interes naţional, dar care însă primesc prea puţină acoperire, atenţia jurnaliştilor fiind îndreptată spre ceea ce cred dumnealor că „dă bine la public”.

Dragi colegi din mass-media,

Această abordare a problematicii politice este una ce trage ţara înapoi, ce nu face bine nimănui şi de care românii s-au săturat.

Lansez o invitaţie, aşadar, către toţi cei implicaţi în campania electorală prezidenţială, ce începe în această săptămână: haideţi să o transformăm într-o campanie benefică ţării, în care dezbaterea se întâmplă dincolo de atacuri de imagine, în domeniul subiectelor politice de adevărat interes public, prin care cetăţenii să îşi dorească să participe la vot şi nu să se simtă îndepărtaţi de politică!

Vă mulţumesc.

Media
No rating yet

Comments are closed.