Transparența, (din nou) un capitol la care Consiliul Local Bacău rămâne corijent
Chiar dacă plătim lunar funcționari publici care au în fișa postului informarea cetățenilor cu privire la subiecte de interes general, iar în organigrama primăriei se regăsește Direcția Informații Publice și Resurse Umane, cu un număr total de 68 (!!!) de angajați, un cetățean obișnuit nu are de unde să afle când au loc ședințele în care se discută destinația taxelor și impozitelor pe care le plătește.
Marți, 7 iulie, Consiliul Local Bacău s-a întrunit într-o ședință extraordinară având la mapă două subiecte: (1) rectificarea bugetară prin care s-au realocat 1.100.000 lei pentru Învățământ, 1.500.000 lei pentru Festivalul Theaterstock și 2.550.000 lei pentru Thermoenergy, respectiv (2) înlocuirea viceprimarului Radu Ababei din funcția de membru al Consiliului Administrativ al Clubului Sportiv Știința Municipal Bacău cu Bogdan-Traian Miron.
Proiectul de hotărâre privind demararea procedurilor de construire a pistelor pentru biciclete, promise la mijlocul lunii iunie de către reprezentanții puterii din Consiliul Local în cadrul unei întâlniri la care Ordinul Arhitecților Bacău a venit cu o propunere concretă de construire a acestora (întâlnire despre care puteți afla mai multe pe Kristofer.ro), nu s-a regăsit printre noile direcții de finanțare. Potrivit unor consilieri locali însă, o nouă rectificare în care vor fi prinse și costurile unui studiu de trafic pentru piste va avea loc în ședința ordinară din această lună.
Canalele de comunicare ale primăriei, inexistente. Ședința extraordinară apare ca fiind publicată pe site-ul primăriei în ziua de sâmbătă, 4 iulie, lucru puțin probabil ținând cont de faptul că aceasta e o zi liberă pentru angajați. În plus, nu ar fi prima dată când constatăm că administratorii site-ului realizat și întreținut din bani publici postează un anunț cu o dată precedentă. Comunicarea cu cetățenii, organizațiile non-guvernamentale, presa sau bloggerii este în continuare latentă, nefiind trimise informări cu privire la desfășurarea ședințelor sau a subiectelor aflate pe ordinea de zi. Nu mai vorbim de publicarea pe pagina de Facebook a Primăriei Bacău a vreunui anunț privind ședințele CL, aceasta fiind ocupată cu distribuirea unor informații mult mai relevante precum programul artistic de la Hramul Bacăului sau distribuirea locurilor de veci în cimitirul Sărata.
Incompetență, dar și rea voință. Primăria apelează și la diferite tertipuri precum acela de a lăsa spațiul liber în dreptul numerelor de înregistrare pentru a le completa ulterior, la nevoie, cu pixul, arătând însă și acolo unde apelează la falsuri că nivelul de pregătire nu este prea înalt, folosind template-uri folosite la ședințele trecute, după cum se poate observa din imaginile de mai jos.
Atât numărul de înregistrare cât și data sunt completate cu pixul, chiar dacă restul documentului este tehnoredactat. Acest lucru ne arată că informațiile puteau fi competate oricând, cu orice dată, neputând fi verificabile.
Cum totul a fost făcut la repezeală, funcționarii au uitat să actualizeze și data ședinței, păstrând programul făcut în luna mai. Din nou, numărul de înregistrare este trecut cu pixul.