În data de 27 februarie a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului Local, la Centrul de Afaceri şi Expoziţii Bacău, începând cu orele 11.00. De pe ordinea de zi au fost retrase proiectele de hotărâre nr. 5 (privind participarea Municipiului Bacău, în calitate de partener, împreună cu Consiliul Judeţean al Persoanelor Vârstnice Bacău la organizarea evenimentului „Ziua Internaţională a Femeii – 8 Martie”) şi nr. 8 (privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru construirea a 5 locuinţe şi realizarea împrejmuirii unui teren, Şerbăneşti, sola 82, parcela 253, din municipiul Bacău), aceste două proiecte urmând a fi reintroduse la o şedinţă următoare. Totodată, a fost adăugat, peste ordinea de zi, proiectul nr. 14 cu privire la participarea municipiului Bacău, în calitate de partener, împreună cu Asociaţia Animal Rescue, la organizarea campaniei de sterilizare gratuită, ce se va desfăşura în intervalul 9-16 martie în Bacău.

Toate proiectele aprobate, în ciuda câtorva discuţii

În cadrul „Discuţiilor” primului proiect de hotărâre privind plata cotizaţiei de membru a municipiului Bacău către Asociaţia Municipiilor din România pentru anul 2014, a luat cuvântul consilierul local UNPR Daniel-Ştefan Dragoş: „Aş vrea să îi întreb pe domnii viceprimari cine este reprezentantul nostru în această asociaţie  şi, de asemenea, ce beneficii avem noi, ca băcăuani, prin această cotizaţie. Ce se face efectiv cu aceşti bani?”. Vasile Tescaru a oferit un răspuns incomplet, precizând că „Bacăul, în Asociaţia Municipiilor din România, este reprezentat de domul primar Stavarache” şi că beneficiile concrete ale băcăuanilor vor fi prezentate la o şedinţă viitoare, în lipsa unei informări prealabile cu privire la acest subiect.

La proiectul de hotărâre privind soluţionarea de către Consiliul Local al Municipiului Bacău a plângerilor prealabile înregistrate cu nr. 65015/28.01.2015 şi nr. 19820/09.02.2015, consilierul Ghiorghe Huluţă a precizat că întreg grupul UNPR va vota „împotrivă”.

Cu privire la campania de sterilizare a câilinilor, consilierul Ştefan-Daniel Dragoş a fost interesat să afle ce se va întampla cu patrupedele fără stăpân după acest proces. Drept răspuns, a primit asigurări că niciun câine nu va fi lăsat înapoi în spaţiul public, fără a fi specificat însă dacă numărul locurilor din adăposturi va fi suficient pentru a găzdui toate animalele care vor lua parte la această campanie.

Ilie Bîrzu: două amendamente propuse, unul aprobat

Consilierul local Ilie Bîrzu a formulat amendamente pentru două dintre proiectele de pe ordinea de zi. Astfel, la proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/ 2011 şi abrogarea HCL nr. 291/2013 a propus creşterea numărului zilierilor de la 200 la numărul maxim, 250, amendament ce a fost aprobat. La proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei, numărului de personal şi Statului de funcţii ale Căminului pentru Persoane Vârstnice Bacău, a propus extinderea specialităţii unei poziţii din cadrul organigramei de la „medicină generală” la „medicină generală şi de familie”, lucru care însă nu a fost posibil, din cauza unei proceduri juridice.

Tot în cadrul acestui proiect, consilierul PSD, Gabriela Zaharia, a ridicat problema faptului că nu exist[ un cabinet stomatologic la căminul de bătrâni. Vasile Tescaru a dat asigurări că acest lucru va fi luat în considerare, propunerea fiind luată ca bază de analiză pentru a fi discutată.

Întrebări, intepelări şi invitaţie la dezbatere publică, la final de şedinţă

Consilierul local Cristinel Manolache a cerut lămuriri suplimentare cu privire la starea investiţiilor de la Spitalul Municipal, de la Insula de Agrement şi de la Sala Polivalentă. Viceprimarul Vasile Tescaru a oferit asigurări că toate situaţiile cerute de consilier îi vor fi înmânate la o şedinţă următoare. Ghiorghe Huluţă a luat cuvântul cu privire la problema ridicată şi în şedinţa anterioară, şi anume neplata navetei profesorilor. Radu Ababei a precizat că a „cerut şcolilor să trimită listele cu persoanele care fac naveta, ajungând la un total de 61 de persoane. Acest aspect este analizat şi o să fie făcut public şi modul în care se decontează naveta. (…) Decontarea navetei se poate face în funcţie de existenţa unui abonament la un mijloc de transport în comun, nu prin decontarea benzinei. (…) Astfel, pe baza solicitărilor de la şcoli vom încerca să facem decontările necesare”.

În final, Radu Ababei a adresat o invitaţie persoanelor interesate de a participa la o dezbatere publică în data de 3 martie, la Centrul de Afaceri şi Expoziţii Bacău, începând cu orele 18.00 pe tema „Strategia de dezvoltare a sportului băcăuan”. Despre aceasta din urmă, așteptăm în primul rând să aflăm dacă a avut loc și care au fost principalele sale concluzii.

Autorul articolului

Articole asemănătoare

Fără comentarii

Poți publica primul comentariu la acest articol.

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.