dezbatere-pisteMiercuri, 16 septembrie 2015, în Bacău debutează Săptămâna Europeană a Mobilității, drept pentru care organizațiile non-guvernamentale preocupate de dezvoltarea sustenabilă a municipiului atrag atenția autorităților locale că trebuie să adopte cât mai repede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), impus de Comisia Europeană pentru atragerea de fonduri europene pentru perioada 2014-2020.

Fiind un document strategic ce cuprinde politici și măsuri bine definite, care vizează toate modurile și formele de transport din întreaga aglomerație urbană, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) este obligatoriu pentru un oraș a cărui administrație intenționează să atragă fonduri europene pentru devoltarea oricărui tip de infrastructură de transport pe perioada exercițiului bugetar european 2014-2020.

Astfel, dacă administrația locală nu va realiza de urgență un PMUD, Bacăul nu va putea să atragă bani europeni pentru îmbunătățirea transportului și a infrastructurii stradale în următorii ani. Conform ghidului publicat de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020 din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, peste 2,3 miliarde de euro de la Uniunea Europeană este bugetul estimat a fi utilizat exclusiv în mobilitatea urbană, mult mai consistent comparativ cu orice alt domeniu al programului REGIO.

Grației axelor 3.2 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon și 4.1 – Dezvoltare Urbană ale POR 2014-2020, pot fi finanțate investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban, a transportului electric și nemotorizat, dar și proiecte destinate reducerii emisiilor de dioxid de carbon în zona urbană.

Având ca punct de pornire un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă realizat în urma consultării cetățenilor și a tuturor părților interesațe, am putea avea în Bacău, în următorii ani, piste și parcări pentru biciclete, autobuze electrice, parcări supraterane sau subterane de tipul park & ride, pasaje pietonale, stații intermodale pentru mijloacele de transport în comun, un sistem inteligent de gestionare a biletelor, benzi dedicate transportului public, zone pietonale în locul celor rutiere (mai ales în zona centrală), ba chiar putem introduce transport electric public în anumite zone ale orașului.

Toate sunt posibile până în 2020, cu fonduri europene, având la bază Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, care trebuie realizat cât mai curând de Primăria Bacău. Fără plan, aceste investiții nu sunt eligibile! – Cristian Ghingheș, inițiator Băcăuanii vor piste pentru Biciclete și Bacăul Civic

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă trebuie extins pe planurile existente de dezvoltare, în speță pe Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, și corelat cu planurile urbanistice generale, respectiv cu Master Planul General de Transport al României.

Semnatari:

Bacăul Civic

Cetățeni Activi pentru Bacău (Asociația RYMD)

Băcăuanii vor piste pentru biciclete

Asociația Elevilor din Bacău

NOI#Bacau

Autorul articolului

Articole asemănătoare

4 Response Comments

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.