Intervenţie consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedinţă

Domnul Miron Alexandru Smarandache:

„România are nevoie de investiţii majore în infrastructura rutieră”

Din nefericire, infrastructura rutieră a României continuă să fie depăşită de evenimente, în ciuda eforturilor depuse în ultima perioadă pentru ameliorarea situaţiei. Pe această temă, m-am adresat viceprim-ministrului Gabriel Oprea, ministrul afacerilor interne, cu o interpelare pe tema evoluţiei accidentelor grave de circulaţie din ultima perioadă. Am subliniat în documentul trimis conducerii MAI că zeci de oameni şi-au pierdut viaţa şi sute au fost răniţi în urma accidentelor de circulaţie petrecute anul trecut în judeţul Bacău. Acest bilanţ sumbru a relevat că arterele cu cele mai multe accidente rămân în continuare Drumul Naţional 2, dar şi DN 11. De asemenea, principalele cauze ale accidentelor sunt viteza excesivă, indisciplina pietonilor, dar şi neacordarea de prioritate la trecerile de pietoni.

În răspunsul formulat, vicepremierul Gabriel Oprea a precizat că traficul rutier al României din ultimii ani a fost caracterizat de creşterea parcului auto şi a numărului posesorilor de permis de conducere, recunoscând că „infrastructura, deşi modernizată, nu a cunoscut o dezvoltare suficientă pentru asigurarea condiţiilor moderne de trafic”. Oprea a remarcat că în perioada 2008-2013 s-a constatat un trend descendent al riscului rutier la nivel naţional, „reducerile faţă de 2008, an de vârf în ceea ce priveşte numărul şi consecinţele evenimentelor de acest gen, fiind de 20,6% la accidentele grave, de 39, 4% la numărul de persoane decedate şi de 8,12% la numărul răniţilor grav.

Referitor la dinamica rutieră din judeţul Bacău, ministrul de interne a afirmat că în 2013 au fost înregistrate 252 de accidente grave, statistic fiind cu 23 mai puţine decât în anul precedent, dar care s-au soldat cu decesul a 50 de persoane şi rănirea gravă a 242 de oameni. „Analizând dinamica se observă un trend descendent al numărului accidentelor de circulaţie şi al victimelor, în cei şase ani reuşindu-se o scădere a numărului de accidente grave cu 136, respectiv mai puţine cu 35,5%, cu 49 a numărului de persoane decedate (mai puţine cu 49,5%), şi cu 105 a numărului persoanelor rănite grav (o scădere cu 30,25%)”, a subliniat viceprim-ministrul Gabriel Oprea.

Potrivit documentului primit, ministrul afacerilor interne a mai adăugat că Poliţia Rutieră îşi propune atingerea obiectivului european, „şi anume reducerea cu 50%, până în anul 2020, a numărului de persoane decedate în accidente rutiere”, activitatea specifică axându-se pe creşterea gradului de educaţie rutieră şi eficientizarea acţiunilor de impunere a legii. În final, vicepremierul Oprea spune răspicat: „Apreciem însă că, pentru o mai bună siguranţă rutieră, se impune efortul conjugat al tuturor instituţiilor implicate, cu acţiuni şi măsuri precise. În acest sens, precizăm că efectul măsurilor dispuse de către Poliţia Română este mult diminuat de lipsa unui aport adecvat al instituţiilor cu atribuţii în domeniu, dar şi din cauza infrastructurii rutiere necorespunzătoare actualelor valori de trafic şi standarde internaţionale”.

Autorul articolului

Articole asemănătoare

Fără comentarii

Poți publica primul comentariu la acest articol.

Lasă un comentariu

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.