Dumitru Marcel Bujor : „Problema manualelor scolare”
„Problema manualelor şcolare”
Stimate domnule ministru,
Ministerul Educaţiei a lansat, în Sistemul Electronic de Achiziţie, licitaţii publice pentru manualele şcolare destinate claselor I şi a II-a, în vederea necesităţii şi definitivării procesului de modernizare a manualelor prin intermediul unei proceduri clare, în conformitate cu standardele europene. Deşi s-a desfăşurat într-o manieră transparentă şi a fost supusă dezbaterii publice, licitaţia pentru manualele şcolare este încă în procedură de evaluare, după ce au fost depuse contestaţii.
Având în vedere faptul că manualele şcolare reprezintă un important instrument de informare şi de lucru atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice, vă întreb, domnule ministru: care este data concretă când manualele şcolare vor ajunge pe băncile elevilor din învăţământul primar?
Solicit răspuns scris.
Cu deosebită consideraţie, senator UNPR de Bacău, Marcel Bujor.
Cu permisiune dumneavoastră, o scurtă interpelare, domnule preşedinte.
Obiectul interpelării: „Programul naţional «Cornul şi laptele»”.
Stimate, domnule ministru,
„Cornul şi laptele” este un program introdus în şcoli de Guvernul României începând cu anul 2002, beneficiari fiind, în medie, 2 milioane de copii în fiecare an, din grădiniţe şi şcoli gimnaziale.
Acest program a fost gândit ca o componentă semnificativă a programului de suport al celor mai vulnerabile categorii de copii, dar şi o variantă de promovare a unei forme de alimentare minimală în timpul programului şcolar pentru copii.
Un principal dezavantaj al acestui program este existenţa premiselor risipirii resurselor.
Pe de o parte, se irosesc resursele către cei care nu au nevoie de ele, şi, pe de altă parte, cei care sunt realmente în nevoie primesc prea puţin. Există categoria copiilor foarte nevoiaşi, pentru care cornul şi laptele prezintă o sursă de hrană reală, şi cazuri în care copii duc acasă cornurile refuzate de colegi pentru a-şi hrăni familia.
Având în vedere rolul şi importanţa acestui program, vă rog, domnule ministru, să-mi precizaţi ce măsuri aveţi în vedere pentru implementarea unor programe complementare sau echivalente în scopul îmbunătăţirii stării de sănătate a elevilor, creşterii randamentului şcolar şi prevenirea abandonului şcolar.
Solicit răspuns scris.
Vă mulţumesc.