Care este activitatea consilierilor locali ai Municipiului Bacau
Una dintre responsabilitatile unui consilier local este aceea de a propune spre dezbatere proiecte de hotarare pentru rezolvarea problemelor cetatenilor care i-au ales. In realitate insa, procentul proiectelor depuse de consilieri este nesemnificativ, marea majoritate apartinand primarului si viceprimarilor. Doar 42 din totalul celor 636 de proiecte de hotarari aflate pe ordinea de zi a sedintelor din perioada 2012 – 2014 au fost initiate de consilieri, restul apartinand primarului sau viceprimarilor.
Potrivit Articolului 51 din Legea nr. 215/2001 a Administratiei publice locale, actualizata in 2014, fiecare consilier local este obligat sa prezinte un raport anual de activitate care va fi facut public prin grija secretarului. Cu toate acestea, tabelul de mai sus ne arata o lipsa majora de informare a consilierilor locali bacauani cu privire la prevederile legale. In ultimii patru ani s-au depus in total doar 14 rapoarte de activitate, consilierii reusind “performanta” ca, in anul 2012, an de alegeri locale, nici unul sa nu isi prezinte activitaea in fata cetatenilor. Este important de precizat faptul ca legislatia prevede obligativitatea acestora de a-si publica raportul anual de activitate, insa nu prezinta si o sanctiune in cazul neindeplinirii acestei indatoriri.